Relatiebeheer pedicurepraktijk
Waarom is relatiebeheer belangrijk?
Veel bedrijven focussen zich heel sterk op het binnenhalen van nieuwe klanten/cliënten, terwijl ze tegelijkertijd de bestaande clientèle uit het oog verliezen en hen weinig tot geen aandacht meer geven. Binnen onze organisatie richten wij ons juist heel sterk op onze vaste kern cliënten, die wij liefkozend de ‘ambassadeurs’ van onze onderneming noemen. Zij zorgen er in eerste instantie voor dat de kosten van de overhead gedekt blijven en via de zgn. ‘mond-op-mondreclame’ cliënten zich blijven aanmelden. Dit uiteraard i.c.m. onze informatieve website.
Ordening in de organisatie van belang
Goed relatiebeheer valt of staat met een succesvol team dat slagvaardig, energiek, communicatief sterk en effectief opereert. Een organisatie, groot of klein is te zien als een systeem. Als het (rader)systeem goed werkt, merk je dat direct. Zo zitten de juiste mensen op de juiste plek en is de communicatie helder. Ook wordt er goed samengewerkt en worden er adequate beslissingen genomen. Bij ons wordt hier alle aandacht aan besteedt.
In onze organisatie wordt gewerkt met 2 medisch pedicures die elk hun eigen cliëntenportefeuille voeren. Daarnaast zorgt de boekhouder voor de (financiële)administratie, secretariaat, telecommunicatie, afsprakenbeheer, marketing en pr-zaken.
Met deze invulling kunnen en zullen wij onze clientèle een effectieve- en efficiënte klantenservice blijven verlenen.
Uw medisch pedicureteam,
Ria en Samantha